יום ראשון, 31 במאי 2015

בטון בביוב

הימצאות בטון בתוך צנרת הביוב עלולה לגרום נזק חמור ובלתי הפיך. הבטון מגיע לצנרות ביוב בדרך כלל בשל עבודות יציקת העמודים.

אלו היתרונות של הזמנת אנשי מקצוע לטובת טיפול בבטון המופיע בתוך הביוב:

·         חיסכון בעלויות על תיקון צנרת
·         קיצור זמן הפרויקט
·         מניעת עוגמת נפש והפסדים כספיים

הבעיה העיקרית עם בטון בביוב היא הצורך בחיתוך של הצנרת ובהליך המחייב השקעה של זמן, משאבים וליווי הנדסי צמוד. אלו פעולות המייקרות משמעותית את הטיפול בבעיה ובמקרים קיצוניים הן גורמות לפסילת המבנה. יחד עם זאת, כיום יש פתרונות מתקדמים לביצוע תיקוני צנרת. הפתרונות משלבים בין צילום צנרת לאיתור מקור הבעיה לבין ביצוע פעולות רבות בתוך הצינור.

טיפול בבעיות בטון בביוב

מי שרוצה לטפל בבעיות הנובעות מהופעת בטון בתוך צנרות ביוב צריך לפעול במהירות. הבטון הוא חומר גלם פופולארי בענף הבנייה ויש לו יתרונות רבים, אך הופעתו בצנרת הביוב עלולה להביא לסתימה, נזילות ובעיות איטום ורטיבות.
בשלב הראשון כדאי לשקול את חיתוך העצמים הזרים המופיעים בצנרת. חיתוך מתאים להתמודדות עם בטון, ברזל, ברגים וחפצים קשים הנתקעים בתשתית במהלך עבודות הבנייה או השיפוצים. בשלב השני רצוי לברר על ניסור בטון מתוך הצינור לטובת השארת צנרת נקייה ופתוחה.

האם ביובית יכולה לפתור בעיות של בטון בביוב?

יש הרבה בעיות ביוב הנפתרות באמצעות ביובית. זו משאית מיוחדת עליה מתקינים מיכל קיבול למי שופכין ונוזלים אחרים, משאבות יניקה ומשאבות הסנקה. הביובית תורמת לפתיחת סתימות ביוב ומיועדת גם עבור שאיבת מי תהום, בורות שומן, בורות רקב ובורות דלק. באופן עקרוני פעולתה אינה מספיקה לטיפול בבטון בביוב, אך היא בהחלט יכולה לעזור.


לבסוף, כדאי לנצל את הנוכחות של אנשי מקצוע המספקים שירותי ביוב ומטפלים בבטון בביוב גם לטובת תיקון מרזבים עקומים, שבורים או מרזבים שקרסו ומפריעים למעבר המים. לא תמיד קל לזהות את הסימנים לסתימות בצנרת ולכן חשוב להישאר עם אצבע על הדופק. המלצה אחרת היא לחתוך שורשים בביוב ואפילו לבצע חיתוך גזעים על ידי מכונה.